Niezapomniane spotkania autorskie – vol.2

Bohaterem dzisiejszego wpisu jest Steve Antony – młody i kreatywny autor i ilustrator, którego dorobek twórczy rozwija się w mgnieniu oka. Jeśli jeszcze nie mieliście okazji zapoznać się z jego publikacjami, odsyłam do przeczytania recenzji, które prezentowałam już na blogu – THE QUEEN’S HAT, THE QUEEN’S HANDBAG, THE QUEEN’S PRESENT, PLEASE MR PANDA, BETTY GOES BANANAS.

Po raz pierwszy miałam okazję poznać autora podczas promocji książki The Queen’s Present, która odbyła się w księgarni Waterstones w Londynie – więcej o tym wydarzeniu przeczytasz tutaj. Nie spodziewałam się wówczas, iż po kilku miesiącach ponownie spotka mnie szczęście uczestniczyć w prowadzonych przez niego warsztatach.

 

Oprócz tego, iż chciałabym się z Wami podzielić tym wydarzeniem, przygotowałam też konkurs, w którym do wygrania jest książka z autografem autora. Szczegóły dotyczące konkursu znajdziecie na końcu wpisu. 😉

Spotkanie miało charakter bardzo kameralny, a miejscem w którym odbywał się warsztat był kościół. Steve prezentował napisane przez siebie książki i czytał niektóre z nich, zwracając uwagę na szczegóły ukryte w ilustracjach, których prawdopodobnie spora część odbiorców nie zauważa przy pierwszym czytaniu.

Steve Antony czyta The Queen’s Hat (fragment):

 

Niesamowitym doświadczeniem było zajrzeć do wewnątrz osobistego szkicownika autora, który kryje zbiór jego graficznych pomysłów. Można dopatrzyć się tam wersji roboczych zarówno tych opublikowanych ilustracji, jak i nikomu nie znanych dotąd rysunków. Imponujące!

 

 

Kolejnym etapem spotkania była lekcja rysunku. Każdy z uczestników krok po kroku wykonywał instrukcje ilustratora i tym sposobem powstała cała galeria bohaterów z jego książek.

Osobiście nie jestem utalentowana artystycznie, ale nawet moje wersje Pana Pandy oraz Pingwina nie są chyba takie najgorsze. Co sądzicie? 😉

 

Nie zabrakło również innych atrakcji graficznych, które przybrały charakter konkursowy. Steve powoli rysował wybraną postać ze swojej książki, a zadaniem publiczności było odgadnąć, co powstawało spod jego kreski. Zabawa połączona z rywalizacją była odczuwalna na sali, gdyż nagrodą było otrzymanie danego rysunku z autografem. Była nawet szansa dla dorosłych – zobaczcie co ja przywiozłam do domu! Oto Robot z jeszcze nieopublikowanej książki, pt. Unplugged  🙂 Brawo ja!

 

Nie zabrakło również czasu na pytania i autografy.

 

Nie zapomniałam także o moich czytelnikach i poprosiłam o podpisanie książki konkursowej. Ktoś z Was będzie wkrótce jej szczęśliwym posiadaczem!

Po szczegóły i ciekawostki dotyczące twórczości autora koniecznie zajrzyjcie na jego blog http://www.steveantony.com . Znajdziecie tam mnóstwo informacji o jego publikacjach, pomysłów na lekcje do wykorzystania z jego książkami oraz bieżących event’ów. Zachęcam!

Moje spotkanie ze Steve Antony w skrócie:

 

A teraz już czas na konkurs! Let’s go bananas! 🍌

Jeśli chcesz mieć szansę wygrać ten jedyny i niepowtarzalny egzemplarz książki BETTY GOES BANANAS z autografem autora wystarczy, że pod tym wpisem zostawisz komentarz uzasadniający dlaczego to właśnie Ty zasługujesz na wygraną oraz w jaki sposób wykorzystasz tę książkę z dziećmi.

-Komentarze konkursowe można dodawać do dnia 30 czerwca 2017 r. Komentarze dodane po 30 czerwca wciąż będą mile widziane, nie będą jednak uwzględniane do przyznania nagrody. Nie zapomnij dodać imienia, abym w przypadku wygranej mogła skontaktować się ze zwycięzcą.

-Najbardziej kreatywne komentarze wezmą udział w specjalnym losowaniu, które wyłoni zwycięzcę.

-Wyniki konkursu będą ogłoszone na blogu oraz na moim fanpage na Facebooku. Będzie mi miło, jeśli udostępnisz wpis konkursowy swoim znajomym.

-Wyniki konkursu zostaną ogłoszone nie później niż 9 lipca 2017. Wysyłka nagrody powinna nastąpić w przeciągu tygodnia od ogłoszenia wyników, po uprzednim uzgodnieniu z wygranym adresu do wysyłki.

Liczę na Waszą aktywność, kreatywność i chęć dobrej zabawy! Good Luck!


Dziękuję serdecznie za wszystkie komentarze, nie było ich wiele, ale były bardzo wyczerpujące. Czas wyłonić szczęśliwca, który otrzyma nagrodę. Zatem z ogromną przyjemnością spieszę oznajmić, iż: 

Gratuluję!!! 

5 thoughts on “Niezapomniane spotkania autorskie – vol.2

  1. Pingback: Niezapomniane spotkania autorskie – krótka relacja. | Let's read in English

  2. I’ll go bananas if I don’t win this book!!!!
    Razem z moją temperamentną trzylatką pracujemy nad emocjami. Myślę, że historia Betty pokazałaby jej, że nie warto się złościć z byle powodu. Chętnie dopiszemy razem ciąg dalszy i (mam nadzieję) szczęśliwe zakończenie o spokojnej Betty.
    W szkole moglibyśmy:
    – z najmłodszymi utrwalić zwrot „Calm down”,
    – z najstarszymi napisać instrukcję obierania banana.
    Taaaak, zdecydowanie muszę mieć tę książkę! 🙂

    Polubione przez 1 osoba

  3. W mojej przedszkolnej grupie trzylatków wybuchy złości zdarzają się całkiem często! Szczególnie, że moja grupa Tygrysków liczy 18 dzieci, co oznacza 18 różnych temperamentów, 18 różnych nastrojów danego dnia i 18 głosików, które generalnie bardzo słodkie, to czasem potrafią głośno zakrzyknąć ; ) Sadzę, że książka byłaby wykorzystywana do rozmowy właśnie o emocjach, o sposobach na uspokojenie się i na przeanalizowanie czy za każdym razem ta złość jest naprawdę potrzebna? Najlepiej kiedy dzieci same dochodzą do odpowiednich wniosków, wtedy efekt takiej rozmowy zostaje na dłużej, a kiedy będą mogli jeszcze sami oglądać co jakiś czas książkę, będzie cudownie! Dodatkowo, moje maluchy świetnie znają już kolory, owoce i zwierzęta po angielsku, więc sami będą potrafili określić wiele elementów zawartych w książce w języku angielskim.
    Tygryski będą zachwycone posiadaniem tej książki w swojej kolekcji!

    Polubione przez 1 osoba

  4. Betty przypomina mi większość moich uczniów, klas 1-3 SP którzy chcą nauczyć się, zrobić, czy otrzymać wszystko natychmiast, a przy najmniejszym niepowodzeni u nie kryją emocji. Jestem przekonana, że w tej historii doszukaliby się wielu analogii i powodów do refleksji nad własnym postępowaniem. Oprócz wartości pedagogicznych, książka jest świetnym materiałem do wykorzystania w podejściu językowym. Z racji tego, że jest to książka obrazkowa, narracja toczy się na dwóch płaszczyznach- werbalnej i wizualnej, nie ma więc obaw, że dzieci nie zrozumieją głównej treści tekstu i to już z pewnością będzie dla nich pozytywne i motywujące doświadczenie. A ćwiczeń po przeczytaniu i pokazaniu książki można zrobić wiele, i tak w zależności od poziomu językowego uczniów, może być to zrobienie nowej ilustracji lub okładki książki, dopisanie lub dopowiedzenie dalszej części tej historii, ćwiczenia komunikacyjne w parach typu: What do you like eating? lub What do monkeys/ lions/ giraffes usually eat? lub What makes you angry? Może to być nietuzinkowy wstęp do tematu o emocjach i słów z tym związanych. Książka daje wiele możliwości i zrobiłabym z niej godny użytek 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

