Książkowym szlakiem – 5 literackich miejsc, które trzeba zobaczyć!

Drodzy Czytelnicy!

Właśnie wybiła godzina 7-mej edycji akcji blogujących anglistek High5 Przybij Piątkę! 

Po raz kolejny mamy za zadanie inspirować, podsuwać pomysły do wykorzystania oraz dostarczyć edukacyjnej lektury 😉 Tematem przewodnim dzisiejszej odsłony są podróże w szerokim tego słowa znaczeniu. Dlatego też jestem bardzo ciekawa, jak do tego tematu podeszły pozostałe autorki blogów, biorących udział w dzisiejszym wydarzeniu, a oprócz mnie jest ich aż 13. Pełną listę wraz z linkami znajdziecie na końcu mojego wpisu. Zachęcam do aktywnego komentowania, gdyż jest to dla nas sygnał, iż czytacie oraz doceniacie nasz wkład pracy!

Długo zastanawiałam się jak ugryźć podróżniczą tematykę – i pewnie troszkę Was zaskoczę – bo wcale nie będę recenzować książeczek! W zamian wspólnie wybierzemy się w podróż do literackich miejsc, którym śmiało można nadać miano raju miłośników książek. Wybrałam 5 miejsc, do których jeszcze nie udało mi się dotrzeć i mam nadzieję, że ten ranking pozwoli mi się zdopingować, by je wszystkie odwiedzić. Wierzę, że zachęci i Was! Czas zapiąć pasy! Ruszajmy!

1. Hay on Wye

źródło: wikipedia.org

Brzmi znajomo? To urocze miasteczko położone jest w Walii i słynie z niezliczonej ilości księgarni i antykwariatów. Do tego jakich klimatycznych!!! Na domiar wszystkiego co roku odbywa się tam festiwal, który zamienia to miejsce w tętniące życiem literackie centrum kultury. Hay on Wye nosi miano miasta książek. Muszę się w końcu tam wybrać! A Wy? Mielibyście ochotę?

Liczne księgarnie kuszą zarówno wyglądem, jak i specjalizują się w kategoriach sprzedawanych książek. Ja oczywiście eksplorowałabym najbardziej te dziecięce! Na oficjalnej stronie miasteczka www.hay-on-wye.co.uk można pobrać szczegółową listę sklepików z książkami.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

2. Hill Top Farm

Kolejnym miejscem na moim szlaku jest Kraina Jezior (The Lake District) w północnej Anglii , a w szczególności zlokalizowane tam atrakcje związane z postacią brytyjskiej pisarki i ilustratorki powiastek dla dzieci – BEATRIX POTTER. Z pewnością zarówno młodsi, jak i starsi wielbiciele książek znają Piotrusia Królika czy Kaczkę Teklę Kałużyńską, których to właśnie wykreowała Beatrix Potter. Odwiedzenie posiadłości Hill Top Farm, gdzie mieszkała i tworzyła pisarka, pozwoli nam zagłębić się w jej niesamowitą twórczość i doświadczyć piękna otaczającej przyrody. National Trust – instytucja chroniąca zabytki i krajobraz Anglii, której Beatrix przekazała cały majątek i posiadłości dba o to, by odwiedzający atrakcję turyści mogli przenieść się w czasie i poczuć klimat oddający rzeczywistość zamieszkującej tam autorki.

 

 

 

Na stronie National Trust odnajdziemy inne pobliskie atrakcje, które zabiorą nas śladami Beatrix Potter klik. 

Co powiecie na odwiedziny The World of Beatrix Potter Attraction?

 

Ogród Pana McGregora jakby wyjęty z powiastek… Uroczy, prawda?

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Więcej zdjęć i relację z odwiedzin w THE WORLD OF BEATRIX POTTER ATTRACTION znajdziesz tutaj.

Dzięki uprzejmości mojej koleżanki, która niedawno odwiedziła z rodziną BEATRIX POTTER ATTRACTION (Thanks Beata! 👍) możemy jeszcze bardziej poczuć atmosferę tego miejsca. Zapraszam do obejrzenia galerii zdjęć:

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Przed zaplanowaniem podróży do tych literackich atrakcji warto:

a) sięgnąć po interesującą pozycję THE STORY OF BEATRIX POTTER

b) poczytać powiastki w oryginale

c) obejrzeć film Miss Potter

 

3. The Roald Dahl Museum and Story Centre

Roald’a Dahl chyba nie muszę nikomu przedstawiać. Jak zapewne wiecie jest on jednym z najpopularniejszych brytyjskich autorów, a do długiej listy jego rozpoznawalnych na całym świecie dzieł należą między innymi: Charlie and the Chocolate Factory, Matilda, The Enormous Crocodile czy THE BFG. Wizyta w The Roald Dahl Museum and Story Centre przybliży nam twórczość autora oraz pozwoli zaprzyjaźnić się z wykreowanymi przez niego bohaterami. Oprócz zwiedzania stałych galerii, bogaty wachlarz wydarzeń zmienia się na bieżąco, dlatego przed wizytą warto odwiedzić oficjalną stronę muzeum – klik.

 

 

Zwiedzanie muzeum odbywa się w formie interaktywnej i pobudza wyobraźnię. Nabraliście ochoty by odwiedzić to miejsce? Bo ja mam ogromną chęć się tam wybrać! 🙂

4. Zaczytane Ławki

Kolejnym kuszącym miejscem jest szlak zaczytanych ławek, których pomysłodawcą jest Fundacja Zaczytani. Ławki w kształcie otwartych książek – do których stworzenia zostało zaangażowanych kilkudziesięciu artystów i aktorów – przedstawiają niepowtarzalne obrazy i wycinki z baśni. Ławeczki mają za zadanie promować czytelnictwo, dostarczać miejsca dla relaksu i zdobić miejsca w Warszawie, Wrocławiu oraz Krakowie. Dodatkowym przesłaniem ławek jest także  zachęcić Polaków do przekazywania książek do szpitalnych bibliotek.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Plan warszawskich ławeczek znajduje się tu:

Jest ich naprawdę sporo! Koniecznie muszę odwiedzić stolicę!

5. Book statue

Kolejnym przystankiem mojej literackiej podróży jest Barcelona, którą bardzo chciałabym odwiedzić. Zwiedzanie tego pięknego miasta uatrakcyjni zdjęcie przy tym oto pomniku:

https://sillyamerica.com/blog/giant-book-statue-in-barcelona-spain-homenatge-al-llibre/

Stylowo, nieprawdaż? 😉

O innych literackich atrakcjach, które udało mi się odwiedzić – a z pewnością zainteresują każdego miłośnika literatury – przeczytasz we wpisach: Londyn szlakiem literackim oraz The Gruffalos, Dragons and other Creatures – wystawa w Discover Children’s Story Centre.

Mam nadzieję, iż spodobały się Wam moje propozycje podróżnicze i zachęciłam Was do odwiedzenia tych miejsc. Które z opisanych przeze mnie atrakcji są najbardziej kuszące? Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podzielicie się swoimi odczuciami w komentarzu pod wpisem. A teraz już pora odwiedzić pozostałe blogi biorące udział w akcji. Oto ich lista:

Pomysły przy tablicyBiwakowanie w 5 odsłonach

Małe-Duże5 gier i zabaw z podróżami w tle

made by kate5 (przed)egzaminacyjnych podróży małych i dużych

Londonopoly5 pomysłów na lekcję o Australii

Karolina Lubas – Podróże z klasą, czyli 5 sposobów na pracę w grupach

Head Full of IdeasMali Podróżnicy, czyli 5 pomysłów na zajęcia związane z podróżami

Get Engspired – 5 x CLIL – Geografia [do druku]

Funglish5 pomysłów na przedwakacyjny speaking – ahoj przygodo!

Enjoy EnglishPodróżnicze chmury na 5 sposobów

English FreakŚrodki transportu na 5 sposobów (means of transport)

Edyta PikulskaPalcem po mapie czyli zwiedzamy Wielką Brytanię

AngSchoolNa lądzie, w morzu i w powietrzu – TIC TAC TOE w 5 odsłonach

Angielskie Bajaniesensoryczne podróże małe i duże, 5 zmysłów daleko i blisko

17 uwag do wpisu “Książkowym szlakiem – 5 literackich miejsc, które trzeba zobaczyć!

  1. Pingback: Biwakowanie w 5 odsłonach – Pomysły przy tablicy

  2. Pingback: Mali Podróżnicy: 5 propozycji na zajęcia związane z podróżami - Head Full of Ideas

  3. Pingback: Kids' travels - Angielskie Bajanie

  4. Marysiu… piękny wpis! Marzę, by odwiedzić świat B.P. Mam jedną książkę, czekają na mnie dwie inne<3 Normalnie wzruszyłam się oglądając zamieszczone filmiki… A film o samej Pani Potter to mój plan na wieczór

    Polubione przez 1 osoba

  5. Pingback: 5 pomysłów na przedwakacyjny speaking – ahoj przygodo! – Funglish

  6. Pingback: Happy Blogaversary! Let’s read in English is 4! | Let's read in English

  7. Pingback: ŚRODKI TRANSPORTU NA 5 SPOSOBÓW (MEANS OF TRANSPORT) – englishfreak.pl

  8. Pingback: Mali Podróżnicy: 5 propozycji na zajęcia związane z podróżami – Moje Blog

Dodaj komentarz