The Day the Crayons Quit – Drew Daywalt / ilustracje Oliver Jeffers


Pewnego dnia chłopiec o imieniu Duncan znajduje stertę kopert ze swoim imieniem na pudełku z kredkami, którymi właśnie thedaythe crayonsquitmiał zacząć kolorować! Okazało się, że ten plik listów to korespondencja od zdenerwowanych i mających wszystkiego dość kredek! Chłopiec otwiera każdą wiadomość po kolei, by dowiedzieć się jakie pretensje mają do niego poszczególnetheday the crayons quit pastele. I tak ołówek koloru czerwonego ma dość kolorowania wozów strażackich, mikołajów, jabłek i wszystkich innych czerwonych owoców oraz walentynkowych serc! Twierdzi ponadto, że jest zbyt  przepracowany i bezwzględnie żąda odpoczynku! Nadawcą kolejnego liściku jest kolor fioletowy, który denerwuje się na Duncana, iż ten wyjeżdża poza kontury rysunków, niepotrzebnie przy tym go zużywając. Beżowa kredka natomiast ma dość bycia określaną kolorem brązowym i jest jej smutno z powodu, iż chłopiec nie używa jej do kolorowania misiów, koników i innych zwierzątek. Niemniej oburzona jest również kredka szara, która czuje się wycieńczona kolorowaniem olbrzymich zwierząt takich jak słonie, hipopotamy i nosorożce. Po przeczytaniu listu od koloru białego Duncan dowiaduje się, że tego pastela chłopiec też nie używa w odpowiedni sposób! Następnie przychodzi czas na wysłuchanie żalów od koloru theday the crayonsquitczarnego, żółtego oraz pomarańczowego, które to ze względu na nieporozumienia nawet ze sobą nie rozmawiają. Niebieska kredka potrzebuje odpoczynku, a różowej nie podoba się fakt, że nie jest odpowiednio często używana. Nie wspomnę już o kolorze brzoskwiniowym, który czuje się strasznie zawstydzony i za żadne skarby nie chce opuścić pudełka, gdyż jego the day the crayons quit1‘ubranko’ zostało z niego oberwane i jest zupełnie nagi! Jedyną szczęśliwą i zadowoloną kredką jest kolor zielony, który jednocześnie zwraca się z prośbą, by chłopiec jak najprędzej zażegnał nieporozumienia pomiędzy jego współtowarzyszami. Co chłopiec pocznie  w tej sytuacji? Czy znajdzie rozwiązanie tego problemu i zmieni nastawienie niezadowolonych  pasteli? Tego koniecznie musicie dowiedzieć się sami, sięgając po tę przezabawną publikację. the day the crayonsquitFantastyczna grafika Oliver’a Jeffers’a przypadnie do gustu nawet najbardziej wymagającym a  dość rozbudowany tekst, nie jest skomplikowany, tym samym nie powinien sprawiać trudności w zrozumieniu humorystycznego przesłania również obcojęzycznemu odbiorcy. Ta pozycja wywoła uśmiech na każdej buzi i ponowna chęć sięgnięcia po nią jest nieunikniona! Serdecznie polecam!

Krótką zapowiedź książki zobaczycie poniżej:

https://www.youtube.com/embed/8qX2dSzmWeg„>

Warto również odwiedzić stronę http://crayonspicturebooks.com, gdzie znajdziecie gotowe scenariusze do wykorzystania książki na zajęciach oraz materiały dodatkowe gotowe do wydruku – kliknij tu oraz tu. A może tak przebrać się za zbuntowaną kredkę 😉 – inspiracje na taki kostium znajduje się tutaj. Więcej inspiracji na wykorzystanie książki na zajęciach można znaleźć na stronie www.teachingideas.co.uk 

Propozycje aktywności z okazji Dnia Kredki, który przypada 22 listopada znajdziecie na blogu Hummingbird – klik.

image

Kolejne szalone przygody zbuntowanych kredek przedstawione są w równie zabawnej publikacji THE DAY THE CRAYONS CAME HOME oraz THE CRAYONS’ CHRISTMAS (Drew Daywalt / Oliver Jeffers).

Zobacz podobne: THE PENCIL (Allan Ahlberg / Bruce Ingman)

Fanów twórczości Oliver’a Jeffers’a zapraszam do przeczytania wpisu: Niezapomniane spotkania autorskie – Vol.3 – Oliver Jeffers.

9 uwag do wpisu “The Day the Crayons Quit – Drew Daywalt / ilustracje Oliver Jeffers

    • Książka na pierwszy rzut oka wygląda dość skomplikowanie, ale jest naprawdę napisana prostym, przystępnym językiem a obrazki są urocze i pełne humoru więc dzieciaki dopraszały się wielokrotnie o jej przeczytanie.

      Polubienie

  1. Pingback: The Pencil – Allan Ahlberg / ilustracje Bruce Ingman | Let's read in English

  2. Pingback: The Day the Crayons Came Home – Drew Daywalt / ilustracje Oliver Jeffers | Let's read in English

  3. Pingback: Red Rockets and Rainbow Jelly – Sue Heap / Nick Sharratt | Let's read in English

  4. Pingback: Niezapomniane spotkania autorskie – Vol.3 | Let's read in English

  5. Pingback: Cat’s Colours – Jane Cabrera | Let's read in English

  6. Pingback: The Crayons’ Christmas – D.Daywald / O.Jeffers | Let's read in English

Dodaj komentarz